Sunday, July 17, 2016

TRI PJESME NIKOLE VUKOLIĆA


(iz knjige KUĆA PREDAKA, OPET)

ROK SMIRAJA 
Sada sam na odsluženju tuge  
rok traje sve dok se smirim  
negdje u podne noći  
stigle su neke kasne riječi  
od kojih se budim 
Bilo je to ovako  
učio sam istoriju noći  
i prošao iznad zvijezda  
vidjevši koliko je tuge  
tražio sam nešto novo  
otkrio sam da na čelu zore  
izrasta tama  
a poslije 
poslije sve biva tuga  
zato sam ovdje  
na mostu dana 

DOBA VODA 
Jesen je doba voda 
jesen je vena između kiše i snijega 
jesen jedino cvijeće vara 
između mene i tebe  
napukla tajna  
i jedna jesen više 
niko da nas sačuva  
niko da nas pričuva  
kad se duša izlijeva 
a jesen je  
i neko doba je  
doba voda 
riječi iz vas selim  
u srce useljavam 

SUZA POLUDJELA 
Noćas čemerno plovim  
plovim kao zvijezda  
na svilenom moru  
no to samo izlet  
pravim svome srcu  
u snu 
neko jato ptica  
skoro do neba  
uranjam u pjesmu  
ko čelo u metak 
To sam se ja noćas  
ukro svom tijelu  
pa plovim plovim  
s one strane pogleda 
U predjelu moga daljeg vida  
jedna suza poludjela  
stvarno suza poludjela  
pa mre a ne može umrijeti  
zatim  
crne kapi 
a na glavi crne kapi 
već su urezana naša proljeća  
ti gledaš 
i zemlja pod tobom  
gleda 
ti nisi ništa  
ti si samo rijeka  
i ako umreš  
nad tobom od bola  
samo izraste cvijet 
Sad znam sve o smrti  
i kad budem do nje dorastao  
umrijeću kao da sanjam  
na brijegu  
kraj breze  
jedan cvijet 
Pjesmo do moje smrti  
nikad stići nećeš 

***** 

Nikola Vukolić (1950.) piše poeziju, književne kritike i eseje. Nagrađivan je i prevođen na desetak jezika. Urednik je Zadužbine Petar Kočić, živi u Banjaluci. 
Prof. dr Zorica Turjačanin je u svojoj recenziji knjige 'Kuća predaka, opet' napisala: 
Ne likovnost nego dubinsko srodstvo poezije i muzike koje su u najdubljem jezgru jedinstvene. Ta muzika tišine, muzika jave i sna izvire iz duše, unutarnjeg kosmosa bića, iz, kako je govorio jedan pradavni kineski mislilac, sićušnog zrnca dosegnute harmonije neba i zemlje. Kućom predaka, opet Nikola Vukolić je dosegao svoj stvaralački zenit. 

No comments:

Post a Comment