Tuesday, October 18, 2016

Zasto je volim (3)

Volim Banjaluku jer samo tu, u samo jednoj setnji mogu pronaci toliko uspomena.

 Godinama sam se ovim stepenicama penjao do ulaza na ETF. Kako vidim, stepenice su sada van funkcije, jer je ulaz premjesten na drugu-novu stranu. Ta strana me vise ne interesuje.

 KK "Rade Licina", klub za koji, sa ponosom, mogu reci da sam osnovao i godinama u njemu igrao, organizovao utakmice, radio sve ono sto niko ne voli raditi - a ja volio... Tu, na ovom igralistu tada Medicinske - a nekada Uciteljske skole, smo nekoliko sezona trenirali i jednu cak i utakmice igrali. Na tom igralistu smo se plasirali u Prvu republicku ligu.

Na ovom kiosku smo u kasne sate odlazili po vruce kifle... (Insanica pekara...) Vruca kifla punjena tahanom... Uh, ljepote!

 Na samom ulazu u pokriveni dio trznice, s desne strane, stand sa suncanim i inim naocalama. Povisoko iznad standa natpis koji informise sta se, u slucaju kupovine, dobija gratis... Prodavacica me vidjela kako slikam natpis. Nakon nekoliko dana uocim- nema vise natpisa. Nisam provjeravao sta je sa gratisom...

"Ne parkiraj, covjece, istovar robe!"

Vlada, Radio i televizija, Fudbalski Stadion Borca i buduci parking. Fudbal, i ne samo on, potpuno propao. Stadion ce izmjestiti. Radio televizija,  smjestena uz samu zgradu Vlade da i svojom lokacijom pokaze svoj polozaj glede Vlade i vladanja. Vjerovatno da bi novinarima bilo lakse otici u komsiluk po svoje misljenje.  A Vlada - vlada svojim narodom i sama sobom... Parking svakako treba prosiriti jer Vlada je proizvodna organizacija sa navise zaposlenih i s najvecim brojem vozila kojim se zaposleni dovoze na posao. Vlada inace proizvodi odluke, zakone, zakonska, podzakonska akta... kojima usrecuje one koji glasaju za nju...

Sa iste tacke - pogled u lijevo; meni nov i nepoznat. Gledajuci sva ta nova stambena naselja u Banjaluci, namece mi se pitanje na koje ne znam odgovor. Ako je tacno da u Banjaluci po novom, neobjavljenom, popisu ima isti ili priblizan broj stanovnika kao i prije rata, a na mjestu malih kucica ili na nekada praznim povrsinama su izgradjene ogromne stambene zgrade, iz cega proizlazi da je znatno povecan broj stambenih jedinica, namece se logicno pitanje - kako to? Draga saveta pomozi mi da razrijesim ovu za mene nepremostivu dilemu.

No comments:

Post a Comment